|
I perioden fra '77 til '84 havde Ulla en Fiat 126. I de 7 år kørte hun sammen med sønnen Kent mange herlige ture i den lille bil. I begyndelsen af 90'erne fik vi tilbudt en 126'er i papkasser. Bilen var istandsat og lige til at skrue sammen. Men for at få bilen til at holde i mange år, besluttede vi at få den varmgalvaniseret. Karosseriet blev strippet helt ned, der blev lavet ramme under bunden og inde i kabinen for at den ikke skulle blive skæv. Bagerste svingarme og bremseankerplader kom også med til "dypning". Af forskellige årsager gik projektet derefter i stå, men det galvaniserede karosseri har hold sig fint udendørs i vejr og vind. Det var mere usikkert hvordan motoren havde klaret de mange år. Men det skulle vise sig, at lidt olie ned i tændrørs-hullerne og drejet rundt med en boremaskine en gang eller to om året, var nok til at holde den sund og rask. Da der igen kom gang i projektet startede det med at bygge en autotrailer, så bilen på den måde kunne transporteres hen til et lunt sted i weekenderne, når der skulle skrues (om vinteren). "Vi" var i mellemtiden blevet medlem af den danske Fiat 500 klub, som dækker alle Fiat'er med hækmotor. Her blev der anledning til at være med på klubbens stand på Bilmessen i Fredericia i marts 2002. Traileren kom til at fungere som podie, pakket ind i sort stof. Det blev en stor succes at være med, der var meget stor interesse for at kigge nærmere på det galvaniserede karosseri, og der kom mange spørgsmål og positive tilkendegivelser. Det tager tid at få en bil samlet og det er ikke nemmere når man ikke selv har skilt den ad. Men med professionel hjælp lykkedes det og i begyndelsen af juli 2004 kom der nummerplader på. Vi var med igen på Fiat 500 klubbens stand ved Bilmessen i Dronning Margrethe Hallen i Fredericia, den 16-17. oktober 2004. Også denne gang var der stor interesse, alle der kom forbi skulle hen og føle på den. Se også mere om klubben: www.fiat500klub.dk
|
|